Rabu, 04 November 2015

Yang merupakan alat yang lebih baik untuk Chiropractor Sukan? Teknik Akhbar aktif atau Graston?

Yang merupakan alat yang lebih baik untuk Chiropractor Sukan? Teknik Akhbar aktif atau Graston?

Anda mungkin pernah mendengar ahli tulang sukan dan ahli terapi urut bercakap mengenai kaedah yang berbeza untuk merawat kecederaan tisu lembut seperti kecederaan sukan dan kecederaan penggunaan berulang-ulang. Istilah seperti urut dalam tisu, Teknik Siaran Aktif, dan Teknik Graston dibuang sekitar kerap dalam sukan dan berjalan kumpulan. Tetapi bagaimana anda tahu apa yang akan bekerja terbaik untuk anda, atau apa yang anda akan pilih? Mari kita pecahan dua terapi yang paling biasa dilakukan oleh chiropractor sukan, Teknik Siaran Aktif dan Teknik Graston, dan melihat yang keluar di hadapan!

Teknik Siaran Aktif

Teknik ini tidak memerlukan apa-apa alat lain daripada tangan pengamal. Terdapat protokol untuk hampir setiap otot, ligamen, dan tendon dalam badan, dan ada juga satu set maju protokol untuk merawat entrapments saraf di banyak tempat. Kecederaan seperti sindrom carpal tunnel, plantar fasciitis, tenis dan golf siku, bahu perenang, splin shin, pinggul dan sakit lutut, dan sciatica semua boleh diselesaikan dengan jayanya dengan Teknik Akhbar aktif. Untuk sebarang protokol tertentu, otot yang terlibat mula-mula diletakkan dalam kedudukan yang paling singkat. The chiropractor sukan kemudian mengambil tangan atau ibu jari kenalan pada kawasan masalah dalam tisu otot, dan memegang perhubungan dengan ketegangan vektor dalam arah yang tertentu, sebagai pesakit bergerak bahagian badan supaya otot itu dipanjangkan. Aktif protokol Teknik Akhbar mengurangkan lekatan di dalam otot dan tisu-tisu lain, menyebabkan kesakitan yang kurang dan fungsi yang lebih baik. Jika anda mempunyai urutan tisu yang mendalam, anda akan mengenali beberapa sensasi sama semasa rawatan ini, ia tidak menyakitkan, tetapi ia tidak sentiasa selesa sama ada. Kebanyakan pesakit akan melaporkan bahawa mereka berasa "kecederaan baik" sensasi semasa rawatan, dan bahawa otot biasanya mendapat kurang tender sebagai lekatan mula mengurangkan. Teknik Akhbar aktif adalah rawatan kiropraktik besar yang mengembalikan pergerakan berfungsi.

Teknik Graston

Teknik ini menggunakan satu set alat logam untuk pelekatan pecahan dalam otot bekerja terlalu keras dan ligamen. Kualiti salunan logam membolehkan chiropractor sukan kepada "rasa" perekatan dalam tisu yang disebabkan oleh getaran melalui alat. Pengamal anda sudah akan mempunyai rasa yang baik di mana perekatan adalah melalui peperiksaan dan manual rabaan, tetapi rasa tambahan ini adalah bonus bagus sekali rawatan dimulakan. Bergantung kepada toleransi kesakitan, lokasi rawatan, dan keterukan kecederaan, anda akan merasa sesuatu pada spektrum apa-apa untuk oh-my-Astaga mesti-menjaga-pernafasan-yang-adalah-menyakitkan! Kawasan ini biasanya akan menjadi panas kerana melekat dikeluarkan, dan anda boleh melihat petechia (titik kecil merah) terbentuk pada permukaan kulit yang merupakan bukti perekatan berpecah. Terdapat alat berbentuk berbeza untuk bahagian-bahagian badan yang berbeza, dan apabila memilih alat, pertimbangan diberikan kepada berapa dalam atau bagaimana cetek otot yang bermasalah adalah. Pelincir A digunakan dengan alat-alat untuk memberikan jumlah yang tepat geseran terhadap kulit, dan adalah berdasarkan kepada anda dan pilihan chiropractor sukan itu. Pilihan biasa ialah minyak kelapa, krim tisu dalam / losyen, Biofreeze, dan losyen yang dijual dengan alat-alat Graston.

Kesimpulan

Pesakit biasanya berasa lebih sakit selepas rawatan Graston daripada satu Teknik Siaran Aktif, namun ramai orang melaporkan keputusan yang lebih cepat dengan Graston. Graston kadang-kadang meninggalkan beberapa lebam, jadi jika ada apa-apa sebab yang mungkin tidak sesuai untuk anda, pastikan untuk membiarkan pengamal anda tahu pada permulaan rawatan. Sesetengah pesakit mencari "mengikis" sensasi satu alat Grason seperti kuku pada papan hitam, dan yang lain kata-kata bahawa ia berasa sangat terapeutik. Kedua-dua teknik boleh diubah suai agar sesuai dengan individu dan keadaan, jadi ada tekanan tidak lebih daripada apa yang anda merasa selesa dengan. A chiropractor sukan yang baik akan bergantung kepada pengalaman mereka untuk memilih teknik terbaik (s) untuk kecederaan tertentu anda, manakala munasabah menampung keutamaan rawatan peribadi anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar