Rabu, 04 November 2015

St John Wort Interaksi Dan Langkah berjaga-jaga

St John Wort Interaksi Dan Langkah berjaga-jaga

St John Wort lebih dikenali sebagai herba yang menyembuhkan kebimbangan dan kemurungan ringan. Mengikut pengguna, ia adalah preskripsi antidepresan terbaik berbanding dengan ubat-ubatan hari ini. Selain itu, ia nampaknya tidak mempunyai apa-apa kesan sampingan yang serius atau berbahaya. Ia mendiami kimia yang disambungkan kepada kemurungan dan digunakan oleh doktor di negara-negara untuk masa yang lama. Ia juga meningkatkan selera makan.

Dua ribu tahun yang lalu, sebelum ditemui sebagai ubat untuk kemurungan ia hanya terkenal dengan penyembuhan luka kerana ia terus luka bersih dan membuat mencuci indah untuk luka. Pada awal 1800-an, saintis Jerman mendapati bahawa hypericin, sebatian dari herba ini, mengganggu aktiviti sebatian dalam badan yang dikenali sebagai mono-amina oxidase. Perencat MAO adalah kelas penting ubat-ubatan antidepresan.

Untuk jangkitan ia aktif berjuang dengan pelbagai jangkitan virus, polio, hepatitis c, influenza, herpes dan HIV, virus yang menyebabkan AIDS. Ia juga melawan terhadap beberapa jenis bakteria.

Jika anda adalah kira-kira untuk mengambil apa-apa jenis ubat yang ditetapkan, jangan ragu untuk bertanya atau berbincang dengan doktor anda sebelum menggunakan St John Wort. Ia boleh menyebabkan ubat itu tidak bekerja seperti yang sepatutnya. Ini juga dengan ubat alahan, ubat penahan sakit, antidepresan, dan sebagainya. Jika anda teruk ingin mencuba herba ini, anda akan perlu untuk memastikan bahawa ia tidak mengganggu ubat anda.

Orang yang mempunyai HIV, yang mengambil St John Wort telah membangunkan sensitiviti pada kulit, atau sensitiviti kepada cahaya matahari. Jangan ambil jika anda mengandung atau menyusukan bayi. Jika gejala-gejala yang ganjil berlaku, mengurangkan dos atau menghentikan semua bersama-sama.

Kajian telah menunjukkan herba ini adalah lebih berkesan daripada placebo dengan kelebihan yang ketara. Ia juga berkesan untuk menopaus, PMS, gangguan bermusim berkesan dan hasilnya juga positif keterlaluan fobia sosial kompulsif. St John Wort memerangi autisme: merancang untuk melakukan sesuatu dan kemudian dapat bangun dan melakukannya.

Sebelum menggunakan herba ini, ia amat disyorkan untuk bercakap dengan doktor atau pakar herba anda. Selain itu, ia adalah yang terbaik untuk menggunakannya dalam kuantiti yang kecil sebelum mengambil ia sebagai rawatan.

Ia boleh membuat ubat-ubat ini kurang berkesan:

Pil kawalan kelahiran
Ubat-ubatan HIV
Sesetengah antihistamin (Claritin, zyrtec, Allegra)
Warfarin dan pelawak
Diflucan
Ia boleh menyebabkan terlalu banyak ubat pelali dengan:

Benzodiazepin seperti Xanax dan Valium
Alkohol
Anticonvulsants
Barbiturat
Ubat-ubatan seperti Insomnia Gaut, Lunesta
Antidepresan tricyclic seperti Elavil

Tidak ada komentar:

Posting Komentar