Rabu, 04 November 2015

5 Sebab Untuk Miskin Tabiat Makan Dalam Kanak-kanak

5 Sebab Untuk Miskin Tabiat Makan Dalam Kanak-kanak

Kanak-kanak boleh adab meja degil. Ia boleh menjadi sukar untuk mendapatkan mereka untuk mempunyai seketul jika penyediaan makanan yang tidak mengikut keinginan mereka. Anda mungkin tertanya-tanya mengapa anak anda tidak makan makanan / beliau biasanya walaupun menyediakan hidangan lazat. Walau bagaimanapun, sesetengah kanak-kanak dengan fikiran yang sihat dan badan biasanya mempunyai makanan mereka dengan kekecohan yang minimum.

Teruskan membaca untuk 5 sebab tabiat makan yang buruk kanak-kanak.

1. Tidak rasa yang betul
Kanak-kanak kecil cenderung untuk mempunyai selera sensitif. Jika makanan yang disediakan terlalu pedas atau hambar, mereka akan menolak untuk makan bulat-bulat. Kunci di sini adalah untuk mendapatkan hak kombinasi dan mendorong anak anda dengan rasa yang betul. Perhatikan dan memutuskan rasa pilihan anak anda. Jika anak anda sudah cukup lama, anda dapat memujuknya dengan salad, kebab dan pencuci mulut berkhasiat lain.

2. disiplin Terlalu banyak
Ia adalah semula jadi untuk kanak-kanak untuk keadaan huru-hara pada masa makan malam. Jika anda syarahan beliau secara berlebihan untuk tabiat makan yang tidak kemas, dia berkemungkinan untuk membangunkan sikap negatif terhadap makan. Sebaliknya, galakkan anak anda untuk menikmati hidangan itu dengan memarahi dia kurang dan menyemai etika meja apt. Anda juga boleh meliputi meja makan dengan penutup plastik untuk mengurangkan keadaan huru-hara yang dicipta.

Makanan 3. Junk
Jika anak anda mempunyai akses mudah ke makanan ringan pada setiap masa, dia tidak akan lapar semasa waktu makan biasa. Penyelesaian itu adalah untuk menghadkan akses kanak-kanak makanan ringan dan hanya membenarkan ia pada masa makanan ringan. Mempunyai cek pada wang saku untuk mengawal pembelian makanan ringan. Ia boleh termasuk gula-gula, kerepek, coklat, dan lain-lain Sebagai alternatif kepada makanan ringan dalam makanan ringan, menawarkan kepada mereka buah-buahan segar dengan ais krim, yogurt, badam, buah-buahan goncang segar, dan lain-lain

4. Makan Out
Makan di luar kadang-kadang adalah baik, tetapi makanan luar yang kerap tidak baik untuk tabiat makan anak anda. Tidak kira berapa sihat makanan yang terdapat di luar diiklankan menjadi, tiada apa yang boleh mengalahkan makanan dimasak di rumah. Anak anda akan mendapat ketagih kepada makanan di luar, yang tidak baik untuk kesihatan. Restoran dan tempat-tempat makanan cenderung untuk menggoda anak-anak dengan pilihan makanan siap mulut menyiram. Jika anak anda menggunakan makanan itu berkali-kali, dia mungkin gagal untuk menghargai rasa alternatif yang dimasak di rumah lebih sihat.

5. Pickiness
Ibu bapa menganggap bahawa mereka tahu segala-galanya tentang mana makanan yang baik untuk anak-anak mereka. Kanak-kanak perempuan suka untuk bereksperimen dengan pelbagai jenis makanan. Ubat makan yang buruk untuk kanak-kanak boleh diperkenalkan dengan menggalakkan mereka, menawarkan mereka pelbagai pilihan yang sihat untuk menikmati dan menikmati.

Sekiranya anak anda masih enggan makan seperti biasa, terdapat kanak-kanak lain yang berkesan Makan Pemulihan Gangguan disediakan. Tingkah laku anak anda juga boleh dipengaruhi oleh faktor-faktor lain seperti tekanan dan penyakit. Pemerhatian yang berterusan diperlukan untuk menentukan yang tepat gejala gangguan makan. Kanak-kanak ubat makan yang buruk akan memerlukan anda sebagai ibu bapa mereka untuk mengambil bahagian secara aktif sama seperti kanak-kanak itu. Bersedia untuk menerima perubahan yang sihat dan mengajar nilai sebenar makanan anak anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar