Rabu, 04 November 2015

Kekurangan adrenal

Kekurangan adrenal

Kelenjar adrenal adalah sebahagian daripada sistem endokrin yang duduk di bahagian atas buah pinggang dan terutamanya bertanggungjawab untuk melepaskan hormon sebagai tindak balas kepada tekanan melalui membuat kortisol dan adrenalin.

Kekurangan adrenal berlaku apabila kelenjar adrenal adalah tertakluk kepada tekanan yang berpanjangan sengit, IE semasa penyakit yang kronik.

Jika tidak dirawat, kekurangan adrenal boleh menyebabkan sakit perut yang teruk, muntah, lemah mendalam otot dan keletihan, kemurungan, tekanan darah amat rendah, penurunan berat badan, kegagalan buah pinggang, perubahan mood dan personaliti, dan kejutan. Krisis adrenal sering berlaku jika badan adalah tertakluk kepada tekanan, seperti kemalangan, kecederaan, pembedahan, penyakit kronik atau jangkitan yang teruk.

Dalam kes saya, kekurangan adrenal saya juga disebabkan oleh kelenjar pituitari saya rosak dan tidak mengeluarkan hormon yang betul. Secara teori, kerana gejala saya dari awal untuk penyembuhan, pituitari saya ditempatkan banyak ammonia daripada Lyme.

Kekurangan adrenal juga boleh berlaku, seperti dalam kes saya, apabila hipotalamus atau kelenjar pituitari tidak membuat jumlah yang cukup hormon yang membantu dalam mengawal fungsi adrenal. Ini dipanggil kekurangan adrenal menengah dan disebabkan oleh kekurangan pengeluaran ACTH dalam pituitari atau kekurangan CRH di hipotalamus. Dari atas ke bawah, adrenal saya tidak mendapat dirangsang dengan betul dan telah dibakar keluar daripada tekanan yang berpanjangan.

Keletihan adrenal adalah satu lagi istilah yang biasa digunakan yang secara meluas tidak dikenal pasti dan berleluasa di seluruh Lyme. Yang sering dikaitkan dengan tekanan yang kuat atau berpanjangan, ia juga boleh timbul dalam jangkitan kronik. Keletihan keletihan adrenal tidak dilepaskan oleh tidur dan sangat sukar untuk menentukan dan mencari sebab. Orang yang mengalami keletihan adrenal sering perlu menggunakan kopi, kola, dan perangsang yang lain untuk pergi pada waktu pagi dan prop diri mereka di siang hari.

Dalam kes saya, saya tidak perlu naikkan seberapa banyak yang saya tidak boleh mendapatkan adrenal saya untuk merehatkan diri. Ia adalah seperti mereka telah terperangkap pada panik - merah berbaris, terutama pada waktu malam. Hati saya akan berlumba dan skip dan tarian dan pound untuk jam meninggalkan saya tidak dapat tidur atau rest.Which akan meninggalkan saya letih untuk hari esok di mana semua saya boleh lakukan adalah meletakkan sekitar dan tidur.

Dalam kes yang teruk, seperti saya, anda mungkin menghadapi kesukaran bangun dari tidur selama lebih daripada beberapa jam dalam setiap hari. Dengan setiap kenaikan pengurangan fungsi adrenal, setiap organ dan sistem dalam badan anda adalah lebih mendalam terjejas. Perubahan berlaku dalam metabolisme anda, keseimbangan cecair dan elektrolit, jantung dan sistem kardiovaskular dan juga nafsu seks. Banyak perubahan lain dilakukan pada tahap biokimia dan selular tindak balas kepada dan untuk mengimbangi penurunan dalam hormon adrenal yang berlaku dengan keletihan adrenal. Badan anda melakukan yang terbaik untuk membuat untuk meminjam apabila adrenal gagal untuk bertindak, tetapi ia berbuat demikian pada harga.

Seperti yang anda lihat, jika anda menambah lapisan ini dalam di atas yang mempunyai pelbagai masalah penyakit Lyme, gejala akan menjadi tidak menentu dan di seluruh papan. Organ-organ akan mula gagal satu demi satu dalam keradangan kronik. Di sini terdapat bahaya yang melampau untuk Lymies.

Berbincang dengan doktor anda mengenai masalah adrenal. A terlatih Naturopath, Chiropractor atau Lyme Physician akan tahu bagaimana untuk menguji fungsi adrenal rendah dan membantu naikkan mereka dengan makanan tambahan, dan mendapatkan anda berfungsi dengan lebih baik dan di jalan raya untuk penyembuhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar