Rabu, 04 November 2015

Mendapatkan Sakit Bukan Apa yang Kita Fikirkan Apa Adanya

Mendapatkan Sakit Bukan Apa yang Kita Fikirkan Apa Adanya

Seorang perempuan datang ke pejabat pada hari yang lain dengan selsema dan dia kecewa. Beliau berkata, "Saya telah melakukan semua kerja penyembuhan ini dan saya bummed bahawa saya masih mendapat sakit."

Secara umum kita keliru tentang apa yang "jatuh sakit" sebenarnya. Budaya kita sentiasa memberi kita mesej yang halus tentang apa ertinya menjadi "sakit." Dari perspektif budaya, ia bermakna bahawa sistem imun kita tidak cukup kuat. Kami lemah apabila kita sakit. Paling teruk sekali, kami tidak produktif apabila kita sakit. Budaya kita benar-benar tidak suka itu. Keinginan tidak sedarkan diri untuk tinggal di ihsan dan budaya yang kuat. Akibatnya kita meletakkan banyak tenaga ke dalam menentang "jatuh sakit" proses.

Yang benar adalah bahawa "jatuh sakit" adalah sebagai semula jadi yang menangis ketika anda sedih atau ketawa apabila anda berpuas hati. Bagaimana baik rasanya untuk membiarkan diri anda mempunyai seruan yang baik apabila anda sedih atau ketawa apabila mendengar jenaka yang baik? Ia adalah semulajadi untuk memberitahu bahawa proses tenaga sendiri melalui. Ia pembersihan. Ia memperbaharui pandangan kita terhadap kehidupan. "Mendapatkan sakit" adalah, semula jadi, pergerakan spontan yang sama tenaga. Apabila kita "jatuh sakit" Badan-badan dan kehidupan kita menggesa kita untuk berhenti, memberi perhatian lebih dekat dengan diri kita sendiri, rehat dan memupuk diri kita semasa proses penyusunan semula.

Dalam protes, anda mungkin berkata bahawa "jatuh sakit" tidak merasa baik kerana ketawa atau menangis. Nah, itu hanya kerana kita tidak boleh berehat ke dalam proses memupuk dan rehat dan penyusunan semula. Sebagai contoh, berfikir tentang bagaimana ia akan merasa untuk menahan air mata apabila kesedihan yang datang kepada anda atau untuk menentang ketawa ketika kegembiraan buih sehingga. Bolehkah anda merasakan semacam bangunan ketegangan sembelit dalam badan anda dan berada di yang memikirkan ia? Jika itu ketegangan sembelit adalah pengalaman saya setiap kali air mata atau ketawa mahu datang ke permukaan, saya akan mengelakkan kesedihan dan kegembiraan, kerana mereka berkata, seperti wabak. Malah, mungkin anda tahu seseorang yang kronik tahan air mata dan ketawa. Apa yang kesejahteraan mereka seperti? A, keadaan kesihatan-rabutan sama dicipta apabila kita menentang "jatuh sakit" proses.

Hippocrates, "Bapa Perubatan," diiktiraf memainkan penyakit peranan dalam gambar yang lebih besar kesihatan apabila beliau menulis, "Penyakit adalah krisis pembersihan, penyingkiran toksik. Gejala pertahanan semula jadi badan. Kami menyeru mereka penyakit, tetapi sebenarnya mereka adalah penawar penyakit. "

Tidak ada komentar:

Posting Komentar