Rabu, 04 November 2015

Anda Boleh Mempunyai Gaya Hidup Kesihatan Optimum dan Kesejahteraan Supersized Hari ini

Anda Boleh Mempunyai Gaya Hidup Kesihatan Optimum dan Kesejahteraan Supersized Hari ini

Kesihatan yang optimum dan kesejahteraan adalah frasa subjektif. Tempoh. Jika anda bertanya kepada 100 profesional penjagaan kesihatan apa yang dimaksudkan dengan mereka, anda kemungkinan besar akan mendapat banyak jawapan yang berbeza. Apakah ungkapan ini bermakna kepada anda? Dan betapa pentingnya adalah untuk anda, keluarga anda dan masa depan anda?

Frasa yang boleh dipecahkan benar-benar agak mudah. Dalam profesion kiropraktik istilah "kesihatan" pada dasarnya terdiri daripada 3 cara untuk menjalani kehidupan.

Makan dengan baik. Pindah Well. Fikirkan Well.

Dalam artikel ini saya akan memecahkan setiap satu daripada syarat di atas dan memberikan anda beberapa "sebenar" Nasihat hidup anda boleh gunakan, untuk membantu anda dan keluarga anda menjalani kehidupan yang supersized (tidak McDonalds supersized! LOL!)

Bagaimana optimum kesihatan dan kesejahteraan membantu anda?

Menurut eatwellmovewellthinkwell.com kita mempunyai wabak penyakit kronik. Manusia kini spesies sickest di planet ini. Kami mempunyai anak-anak sickest, remaja sickest, orang dewasa sickest, dan orang tua sickest dalam sejarah spesis kita. Lebih separuh daripada keseluruhan penduduk kita mempunyai penyakit yang kronik, lebih 80% daripada tenaga kerja kita mempunyai penyakit kronik.

Penyakit kronik bertanggungjawab untuk 9 hari ketidakhadiran setiap pekerja setahun dan sehingga 91 hari dari kehilangan produktiviti setiap pekerja setiap tahun. Penyakit kronik adalah punca utama kematian dan penderitaan; 80% daripada penduduk kita mati dan akan mati akibat penyakit kronik. Tulah yang hitam sahaja membunuh 30% daripada penduduk.

Apa kata orang berusaha untuk hidup kesihatan yang optimum dan kehidupan kesihatan?

Obesiti telah di kenaikan untuk beberapa waktu sekarang ... anak-anak kita FAT ... dan anak-anak kita tidak sihat kita. Kebanyakan guru kesihatan di luar sana hari ini telah hipotesis bahawa sindrom metabolik akan menjadi pembunuh nombor dalam 40-50 tahun akan datang. Bukan penyakit jantung, dan bukan kanser. Ikut tiga langkah mudah yang disenaraikan dalam artikel ini dan anda akan banyak mengurangkan peluang keluarga anda untuk mendapat penyakit ini.

Ia lebih mudah untuk tidak sihat daripada ia adalah untuk menjadi sihat, kelihatan di sebelah kiri anda, kini melihat ke kanan anda. Di mana-mana anda melihat adalah suatu iklan untuk "makanan segera." Yang mencetuskan minat kami kerana kami mahu segala-galanya cepat, murah, dan mudah mungkin kemanusiaan.

Kami semua letih pada malam hari dan ia begitu mudah untuk pergi melalui pemacu melalui di McDonalds dan makan segera tanpa pulang ke rumah untuk menyediakan makanan yang sihat yang baik. Sukar untuk hidup kesihatan dan kesejahteraan hidup yang optimum kerana ia sukar untuk bangun dan pergi ke gym setiap hari dan ia sukar untuk pulang ke rumah dari kerja dan memasak makanan yang sihat yang baik. Ia lebih mudah untuk melakukan apa yang cepat, mudah, dan mudah. Saya berharap artikel ini menukar fikiran anda pada gaya hidup anda. Percayalah, ia akan berbaloi untuk makan dengan baik, bergerak dengan baik, dan berfikir dengan baik.

Makan dengan baik.

Dalam tahun-tahun saya banyak merawat dan membantu pesakit dan pelanggan saya telah mendapati rata-rata orang tidak tahu apa yang perlu makan di siang hari. Ramai yang sebenarnya "keliru dengan konsep" apabila ia datang untuk membuat pilihan makanan yang sihat. Ramai yang tidak membaca fakta pemakanan pada kotak yang mereka dapat dari kedai runcit.

Untuk "kesihatan yang optimum dan kesihatan" ini adalah titik permulaan yang baik. Baca fakta pemakanan pada barangan runcit anda dan membiasakan diri dengan kalori, lemak, karbohidrat, dan protein.

Di pejabat kami, kami mengajar pesakit bagaimana untuk mengikuti diet anti-radang. Keradangan adalah punca dalam banyak penyakit serius termasuk penyakit jantung, kanser, artritis, tekanan darah tinggi, kencing manis, dan banyak lagi.

Dipecahkan ikan sangat semata-mata segar, daging tanpa lemak, buah-buahan, sayur-sayuran, dan kacang dan titik permulaan yang baik. Untuk senarai yang lebih terperinci tentang apa yang perlu makan mendapatkan garis panduan anti-radang saya di sini.

Pindah Well.

Anda perlu bergerak dengan baik untuk mempunyai kesihatan dan kesejahteraan gaya hidup yang optimum. Bergerak dengan baik boleh dipecahkan kepada sub kategori: postur, latihan kardiovaskular, dan latihan kekuatan.

Sikap:

Mengekalkan postur yang baik boleh menyelamatkan tulang belakang anda dari kuasa-kuasa yang tidak normal tempat-tempat di atas paras sendi tertentu. Kecederaan jika postur hilang menjadi hampir pasti. Kesihatan yang tidak baik boleh menyebabkan degenerasi tulang belakang, kelemahan otot, atas aktiviti otot dan pembentukan tabiat yang tidak wajar. Jika anda tahu anda mempunyai masalah dengan postur chiropractor bandar anda boleh mengajar anda bagaimana untuk mengekalkan postur yang baik di tempat kerja, dan di rumah.

Latihan kardiovaskular:

Dapatkan bergerak! Manusia tidak dibuat untuk menjadi tidak aktif, jadi bangun dan mendapatkan ban anda dalam gear. Latihan jantung anda adalah sebahagian daripada kesihatan dan kesejahteraan yang optimum gaya hidup secara keseluruhan. Jika anda baru untuk melaksanakan atau tidak pernah memulakan program senaman ia adalah idea yang baik untuk melawat doktor tempatan anda untuk memastikan anda cukup sihat untuk memulakan program.

Bercakap tentang program, tempat terbaik untuk memulakan adalah satu program berjalan kaki yang mudah. Pergi untuk berjalan pantas selama 30 minit sehari untuk memulakan dengan dan membina cara anda. Anda boleh pergi untuk masa atau jarak dan mendapatkan kreatif dengan ia. Jika anda sudah biasa dengan latihan kardio memulakan program baru hari ini!

Latihan kekuatan:

Otot anda adalah untuk digunakan jadi mari kita menggunakannya. Untuk hidup sepenuhnya kesihatan dan kesejahteraan gaya hidup yang optimum anda perlu latihan kekuatan, yang merupakan perkara yang sama seperti latihan rintangan. Latihan kekuatan dan menggunakan berat badan atau rintangan untuk melatih atau badan boleh meningkatkan metabolisme, meningkatkan kepadatan tulang, meningkatkan kekuatan otot, mengurangkan keletihan, meningkatkan pengeluaran anaerobik, dan membuat anda kelihatan darn baik dalam proses. Jadi, kenapa tidak memulakan program kekuatan hari ini?

Fikirkan Well.

Pernahkah anda mendengar bahawa anda boleh berfikir diri anda dengan baik? Saya tidak pasti jika sains boleh membuat sandaran teori itu tetapi ia boleh membuktikan bahawa fikiran yang positif boleh melakukan perkara-perkara besar. Apabila anda boleh mengawal fikiran dan emosi anda badan anda akan mengikuti untuk kesihatan dan kesejahteraan hidup yang optimum.

Terdapat banyak penyelidikan mengenai subjek model biopsikososial. Model ini adalah kombinasi kedua-dua isu-isu fizikal dan psikososial. Walaupun kebanyakan pesakit mula bertambah baik dengan cepat daripada sakit belakang dengan penjagaan yang betul, kedua-dua kadar berulang dan rasa tidak puas hati dengan rawatan perubatan yang tinggi. Menyebabkan orang ramai bimbang lebih daripada biasa.

Minda yang sihat adalah sebahagian daripada kesihatan dan kesejahteraan secara keseluruhan. Saya tidak mengatakan kita boleh berfikir dengan baik dengan diri kita berfikiran positif, tetapi digabungkan dengan makan dengan baik, dan bergerak dengan baik boleh membuat perbezaan dalam kehidupan anda.

Cara terbaik untuk membuat perubahan dalam hidup anda adalah untuk mula perlahan dan melaksanakan pilihan yang lebih sihat bermula hari ini. Seperti yang anda memulakan gaya hidup baru anda, anda akan mula berasa lebih baik dari segi fizikal dan mental.

Bersedia untuk memulakan hidup kesihatan yang optimum dan gaya hidup kesihatan?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar