Rabu, 04 November 2015

Hubungi India Sebagai Bahan Sempurna Untuk Kecantikan

Hubungi India Sebagai Bahan Sempurna Untuk Kecantikan

Ia adalah sukar walaupun untuk menamakan semua faedah neem India. Ia adalah bahan yang meluas yang sering ditambah dalam komposisi pelbagai produk kosmetik sama ada untuk penjagaan kulit atau rambut. Hakikat bahawa komponen ini berkesan terbukti secara saintifik. Dalam penjagaan kecantikan harian anda, ia boleh digunakan hampir dalam setiap aspek. Hubungi India boleh didapati dalam tiga bentuk seperti serbuk, minyak dan daun. Herba ini adalah sempurna dalam rawatan kulit dan rambut masalah kerana ia adalah sangat selamat dan lembut.

Cara Memohon India Neem untuk Kulit

Dalam rawatan jerawat, minyak neem hendaklah digunakan pada kawasan yang bermasalah. Jika menggunakannya secara sistematik maka masalah ini akan dikurangkan kepada minimum. Daun neem juga sangat berguna. Salah satu resipi yang paling berkesan adalah untuk membuat pes daripada daun neem dan kunyit dan menggunakannya sebagai topeng untuk muka anda. Ia sempurna mengurangkan kemunculan jerawat dan parut yang ditinggalkan daripadanya.

Jika anda mempunyai masalah kulit yang sangat berminyak, maka topeng neem yogurt adalah apa yang anda perlukan. Untuk membuat ia, anda perlu campuran serbuk neem dengan jus lemon dan yogurt. Ia mempunyai kesan anti-bakteria pada kulit anda dan mengurangkan rembesan minyak.

Jika anda ingin menjadi pemilik nada licin kulit, kemudian neem meningkat kelopak akan membantu anda. Terima kasih kepada topeng ini kulit anda akan berseri dan bebas daripada minyak dan kotoran. Untuk membuat ia anda perlu mencampurkan serbuk neem, susu, serbuk kelopak mawar dan yogurt. Anda perlu memohon massa ini pada muka dan leher anda dan biarkan selama lima belas minit dan kemudian basuh dengan air sejuk atau air meningkat.

Jika anda mengalami kulit kering maka anda perlu memohon topeng yang diperbuat daripada serbuk neem, air dan minyak biji anggur. Ia akan membantu untuk melembapkan kulit anda.

Dalam usaha untuk menghilangkan jerawat anda perlu menggunakan daun mengisar neem. Untuk membuat topeng berkesan anda perlu mixneem dan serbuk Tulsi dengan air mawar dan membuat pes dari bahan-bahan ini. Ia hendaklah digunakan pada muka selama setengah jam dan kemudian dibersihkan dengan air suam.

Dalam rawatan jerawat satu topeng lebih adalah sangat berkesan. Anda harus menghancurkan timun dengan daun neem kemudian pantat beberapa kunyit dan sedikit air ke dalam pes ini. Ia harus ditinggalkan di muka selama tiga puluh minit dan kemudian dibasuh dengan air.

Hubungi untuk Penjagaan Rambut

Adakah anda tahu bahawa neem mempunyai kualiti antiseptik dan anti-bakteria dan ia sering digunakan untuk merawat keguguran rambut dan masalah kulit kepala? Untuk mengelakkan atau untuk mengubati masalah-masalah ini anda perlu rebus secawan daun neem segar dan memohon sebagai bilas rambut.

Jika anda ingin rambut anda untuk berkembang lebih cepat, kemudian mengurut kulit kepala anda dengan minyak neem. Syampu berdasarkan neem berkesan juga. Ia memperbaiki peredaran darah di kulit kepala dan ia juga berkesan jika rambut yang terlalu nipis.

Dalam perjuangan terhadap kelemumur neem India berkesan juga. Anda perlu campuran neem dengan air dan urut perlahan-lahan ke dalam kulit kepala anda, untuk biarkan selama satu jam dan kemudian mencucinya. Topeng ini adalah besar bagi mereka yang mempunyai kulit berminyak.

Jika anda memerlukan lembapan maka anda perlu campuran neem, reetha, shikakai dan serbuk amla dan memohon pada rambut anda. Ia mencegah daripada kemunculan pelbagai masalah dengan kulit kepala.

Fakta Menarik Mengenai Manfaat Kecantikan

Untuk menerima rambut berkilat dan kulit anda perlu mengambil dalam satu kapsul neem sehari atau hanya beberapa daun neem perlu dikunyah. Ia menggalakkan peningkatan imuniti.

Untuk mengelakkan sebarang jangkitan, jerawat atau jerawat anda perlu mengambil mandi di air neem setiap hari.

Dalam perjuangan dengan penyakit seperti ekzema dan psoriasis minyak neem adalah sangat berkesan.

Neem adalah sangat berkesan dalam rawatan pelbagai masalah kecantikan kerana kualiti anti-bakteria dan anti-virus itu.

Ia sesuai untuk kulit berminyak dan ia juga berfungsi sebagai pengelupasan.

Ia menghilangkan kerengsaan kulit dan kekeringan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar