Rabu, 04 November 2015

Muscadine Grapes dan Elagik Asid - Apa Adakah Asid Elagik Do?

Muscadine Grapes dan Elagik Asid - Apa Adakah Asid Elagik Do?

Asid elagik ... resveratrol ... fitokimia ... fitonutrien ... perencatan ... virus ... bakteria ... semua ini adalah kata-kata yang cenderung untuk berenang bersama-sama selepas seketika apabila anda membaca banyak artikel yang telah ditulis pada topik-topik semasa dan semakin popular.

Jadi saya tidak boleh mengambil pena saya di tangan dan berusaha untuk menulis sesuatu yang walaupun anak-anak saya boleh memahami, dan mudah-mudahan mendapatkan teruja!

Pertama sekali, apakah beberapa kata-kata ini dan apa yang mereka maksudkan?

Resveratrol, OPC dan asid ellagic adalah beberapa bentuk yang lebih biasa mendengar tentang antioksidan yang terdapat dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan dan beri.

Asid ellagic adalah "kilang kimia" atau nutrien yang terdapat dalam beberapa buah beri dan buah-buahan, seperti buah delima, walnut, strawberi, raspberi dan kajian baru-baru ini mendapati bahawa anggur muscadine, yang anggur / berry ditanam di bahagian-bahagian SE daripada Amerika Syarikat, mempunyai lebih daripada TRIPLE jumlah asid ellagic daripada hampir mana-mana buah-buahan atau buah lain di planet ini.


Terdapat satu Lab Syarikat bebas yang dipanggil Brunswick Laboratories yang menguji makanan dan makanan tambahan untuk melihat bagaimana tinggi skala ORAC yang ada di dalamnya. (ORAC bermaksud Oxygen Radical Absorption Capacity) yang dalam bahasa yang mudah bermaksud bagaimana tinggi tahap anti-oksida dalam makanan atau makanan tambahan ini ... atau dari segi cerita kita "bagaimana boleh ini makanan / makanan tambahan melawan orang jahat! " Apabila mereka diuji anggur muscadine, mereka berkata mereka tidak pernah diuji apa-apa yang diberi nilai begitu tinggi!

Phyto adalah semata-mata satu lagi perkataan untuk 'kilang' jadi apabila anda melihat istilah 'phytochemical' atau 'fitonutrien', ia bercakap tentang kimia tumbuhan berasaskan atau nutrien. Secara peribadi, saya lebih suka untuk memanggil ia nutrien kerana itu adalah Tepat sekali apa yang ada. Kimia kedengaran terlalu menakutkan.

Perencatan adalah perkataan kegemaran baru saya pada masa kini. Apabila saya membaca atau mendengar tentang sesuatu yang akan menghalang pertumbuhan ... atau menghalang proses ... ia biasanya satu perkara yang baik, kerana ia seolah-olah semua perkara yang tidak baik dalam badan kita secara automatik akan tumbuh seperti gila, melainkan jika kita boleh mencari sesuatu untuk menghalang, atau menghentikannya. "Menghalang pertumbuhan sel-sel kanser" adalah frasa baru kegemaran saya!

Saya belajar dengan lebih baik dengan 'gambar perkataan' jadi biarlah saya cuba untuk memberikan anda satu di sini ...
Radikal bebas ... Ia satu istilah yang biasa digunakan pada hari ini kerana ia adalah perkataan yang digunakan untuk menggambarkan semua orang jahat yang sentiasa cuba mengganggu kehidupan kita. Mereka datang dalam bentuk bahan kimia dan racun, dan mereka menyelinap masuk, sama sekali tidak diundang dan sering secara mengejut dengan cara yang kita tidak pernah bayangkan.

Berikut adalah beberapa cara kita membiarkan lelaki ini dalam setiap hari:

Tekanan ... kajian menunjukkan bahawa tekanan secara drastik meningkatkan peluang untuk penyakit dan penyakit dalam badan kita. Mengapa? Kerana ia membuka pintu untuk lelaki ini jahat sedikit untuk datang dan bangkai kapal malapetaka.

Penjagaan kulit ... adakah anda tahu bahawa kulit kita adalah organ terbesar kami dan bahawa apa sahaja yang kita masukkan ON kulit kita memasuki aliran darah dengan dalam 26 saat? Ya, yang merangkumi semua anti-beku dan mengurangkan minyak enjin kita memboros pada kulit kita setiap hari. Menunggu, anda tidak tahu bahawa propylene glycol adalah bahan utama dalam anti-beku dan bahawa natrium laurel solfate (SLS) adalah apa yang mereka digunakan sebagai degreasers enjin? Ya, FDA indah kami telah meluluskan mereka bahan-bahan yang tepat yang akan digunakan dalam industri penjagaan kulit dan jika anda menyemak label anda, anda akan melihat mereka pada setiap botol di atas rak. (Walaupun produk penjagaan bayi Johnson & Johnson!) Dan kemudian kita tertanya-tanya mengapa kulit kita mendapat kendor dan berkerut kerana kita mencapai 40-an dan 50-an ...!

Makanan kita ... lupa makanan yang diproses, semua orang tahu mereka tidak baik untuk kita, (dan mereka makan mereka anyways) tetapi bagaimana pula dengan buah-buahan segar dan sayur-sayuran? Yep, sarat dengan orang jahat, hanya menunggu untuk perjalanan percuma ke dalam tugasan mereka seterusnya. Badan awak. Perjalanan percuma mereka ke dalam sistem kami adalah GMO, bahan kimia semburan bug, rawatan air, dan lain-lain

Alam Sekitar ... kita begitu istimewa untuk hidup di planet bumi dalam masa yang apabila tidak pernah ada teknologi yang lebih dan kemajuan. Tetapi ia semua datang dengan tag harga yang tidak sihat yang besar. Semua ini mengeluarkan radiasi dan bahan kimia pada tahap yang saya tidak faham. Apa yang kita tahu adalah bahawa mereka berada di sana dan kita tidak boleh lari dari mereka!

Ini semua adalah orang jahat yang cukup banyak mempunyai akses kepada badan kita pada setiap waktu dalam sehari. Kecuali mereka berhenti, mereka cepat mencuri dan memakan sel-sel baik, darab sendiri berkali-kali ... dan mula memberi makan keradangan, penyakit, penuaan dan kanser.

Jadi, apa yang radikal bebas, asid ellagic dan ini anggur muscadine ada kena mengena dengan semua ini?

Itulah di mana bahagian yang menarik datang dalam! Saya sedang menggosok tanganku dengan menjangkakan bahawa mungkin hanya beberapa orang akan melihat kelibat fenomena ini luar biasa yang berlaku apabila kita selak ke sesuatu yang mengubah hidup dan baik!

Antioksidan adalah rakan baru anda dan pahlawan, terutama apabila ia datang untuk melawan 'buruk percuma Lelaki radikal'! Apabila kita mula mengambil makanan tambahan SEBARANG tinggi dalam anti-oksidan, ia adalah hampir seperti saya boleh lihat senario yang berlaku di dalam ... semua orang jahat yang tergelincir terhenti, kerana macho 'lelaki baru' yang besar berdiri, flexes beliau otot dan berkata, "Dengar sehingga aku adalah lelaki yang baru di blok sekarang '.. parti lebih!"

Lelaki yang baru dengan segera pergi ke kerja mengembalikan semua sel-sel lelah dan dipecahkan dalam badan kita. Dan selama ia di sana, orang jahat tidak dapat berfungsi. Mereka menghalang! Dihentikan.


Adakah anda tahu bahawa dengan usia muda masak 40 tahun, tahap antioksidan kami adalah kira-kira 50% dan ia berkurangan dengan cepat dari sana - pada usia 60-70, ia turun kepada kira-kira 5%? Bagi sesetengah orang, kehilangan antioksidan bermula dengan cara lebih cepat ... itulah sebabnya kita lihat serangan kanser pada usia yang jauh lebih rendah berbanding sebelum ini.

Jadi kembali kepada asid ellagic dan resveratrol dan apa yang mereka semua lakukan. Perencatan lagi. Gah. Saya suka perkataan itu! Ini semua adalah sebahagian daripada pasukan 'superman' yang kini dalam kawalan bahagian masuk kami.
Asid elagik membantu badan melawan virus, jangkitan kulat dan bakteria dengan menghalang orang jahat daripada melakukan tugas mereka kerana mereka memasuki badan ... jika kita mempunyai asid ellagic yang cukup dalam badan kita, peluang kita untuk jatuh sakit dari mana-mana di atas adalah lebih kurang.

Resveratrol - ahhh, satu lagi perkataan yang saya telah mula menyukai mahal. Jika aku masih bayi, mereka dipanggil Rezzy dan elagik. (tersenyum)

Tetapi serius, wanita, resveratrol adalah 'ratu menyimpan!' Kami ... Dia adalah serius di pihak kami! Beliau adalah tentang membina semula semua sel-sel penuaan, mengetatkan tempat-tempat yang longgar, memberi kembali zip yang telah dicuri daripada kami, membersihkan mereka saluran darah dan urat varikos, dan dalam erti kata yang mudah, dia adalah tentang membantu kami umur anggun ! Saya suka dia belah!

(Beliau juga adalah penyelamat suami saya tho kerana dia adalah QUEEN anti-keradangan - adalah menghairankan kita suka dia begitu ?!

Kajian telah menunjukkan bahawa bentuk tertinggi resveratrol yang berlaku semula jadi yang terdapat dalam kulit anggur muscadine. Yang ditambah dengan hakikat bahawa terdapat lebih seratus LEBIH ini supermen dan wira termasuk dalam ini anggur sedikit / beri, hanya menunggu untuk dilepaskan ke dalam nasib mereka, yang telah berkembang hak di bawah hidung kita sejak awal masa cukup untuk membuat sesiapa sahaja teruja.


Saya sendiri berpendapat bahawa apabila Allah menjadikan muscadines, dia melakukannya dengan sekelip mata di matanya, mengetahui bahawa suatu hari nanti FAR jalan apabila dunia dia dibuat akan mengikut apa-apa bahan kimia dan keadaan huru-hara toksik, dia akan sampai ke bawah, mengambil hak orang ... jatuh wawasan ke dalam hatinya dan hendaklah ia mengubah dunia dengan buah-buahan kecil ini mudah. Saya amat berbesar hati dan merendahkan menjadi sebahagian daripada rancangan itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar