Rabu, 04 November 2015

Menyembuhkan sesuatu yang luar biasa bagi Isu Kesihatan Bersama

Menyembuhkan sesuatu yang luar biasa bagi Isu Kesihatan Bersama

Setiap hari kita menghadapi isu-isu kesihatan yang berbeza mudah yang memerlukan rawatan perubatan. Walau bagaimanapun, itu tidak bermakna bahawa kita harus sentiasa lari ke hospital untuk beberapa kecederaan ringan yang kita sendiri boleh menjaga. Bukan itu sahaja ia dapat menyelamatkan kita masa dan usaha; ia juga membantu kita menjimatkan wang daripada apa yang kita perlu membayar profesional penjagaan kesihatan untuk perkhidmatan mereka dan untuk ubat-ubatan. Ingat, ada sesuatu yang boleh anda lakukan apabila berhadapan dengan masalah kesihatan yang mudah. Sila lihat pada senarai di bawah untuk beberapa isu kesihatan yang mudah dan penawar rumah sama mereka.

1. Ruam. Ruam gatal mempunyai banyak pencetus, seperti minyak tumbuhan, minyak wangi, ruam panas, dan banyak lagi. Anda sentiasa boleh mengambil antihistamine jika anda mempunyai beberapa dalam kabinet ubat anda. Ini serta-merta boleh mengurangkan keradangan dan gatal. Jika tidak ada yang ada, anda sentiasa boleh percikan air mineral atas laman web yang terjejas. Ia akan melegakan kulit serta-merta melegakan gatal dan sakit dari ruam. Menurut Christopher Dannaker, MD, penolong profesor dermatologi di Universiti California, "Mist ia pada kulit jengkel dan mineral yang akan berfungsi sebagai anti-radang."

2. Jerawat. Jerawat adalah mungkin nombor satu masalah untuk mempunyai, cacat cela bebas wajah yang jelas. Anda lihat setiap hari di televisyen atau iklan telefon pintar anda untuk mempunyai kulit yang berseri bebas daripada jerawat, tetapi tidak semua kerja-kerja. Kadang-kadang, cuba produk-produk juga boleh membuat jerawat anda lebih teruk. Sebanyak mungkin, gunakan kaedah rawatan semula jadi. Untuk jerawat berterusan, perlahan-lahan gosok muka dengan garam kasar dengan beberapa titik minyak neem. Garam bertindak sebagai antiseptik, manakala minyak adalah anti-kulat yang. Selepas bilas muka anda, memohon topeng yogurt plain dan biarkan selama 15 hingga 30 minit. Asid laktik dalam yogurt mengelupas kulit anda untuk memberikan cahaya dan menghilangkan dari proses nyahwarna dan garis-garis halus.

3. Luka yang ringan. Anda boleh mengalami luka bakar dari sumber-sumber yang berbeza, dan salah satu yang paling biasa adalah luka terbakar terma. Ini boleh diperolehi daripada selaran matahari atau dengan menyentuh objek yang panas. Bagi kes-kes melecur dari objek yang panas, segera bilas kawasan yang terjejas di bawah sejuk, air yang mengalir untuk mengelakkan pembakaran lagi struktur asas di bawah kulit. Selepas itu, merawat luka dengan jaram teh hitam atau hijau. Menurut Marie Savard, MD, pensyarah di Universiti Pennsylvania Sekolah Perubatan, "Rendam tuala hidangan dalam teh sejuk. Fitonutrien akan mengurangkan radang saluran darah."

4. Cirit-birit. Mengalami air besar longgar atau cirit-birit adalah sangat tidak selesa. Pemikiran mempunyai nafsu untuk pergi ke bilik air setiap sekarang dan kemudian cukup sudah tertekan. Anda sentiasa boleh mengambil antidiarrheal yang, walaupun mengambil ini dengan kerap mengurangkan keberkesanan dan potensi. Anda juga boleh membuat campuran teh delima yang akan membantu melegakan usus hiperaktif anda. Gannady Raskin, MD, ND, Dekan Sekolah Perubatan Naturopathic di Bastyr University berkata, "Teh yang dibuat daripada kulit buah delima akan membantu sakit perut." Anda boleh mengetepikan kulit dengan mengeringkan mereka, yang boleh bertahan sehingga 6 bulan.

5. Keracunan makanan. Keracunan makanan adalah biasa terutamanya semasa musim panas apabila makanan mudah rosak. Pengendalian yang tidak betul penyimpanan makanan adalah satu isu yang besar kerana tidak melakukannya dengan betul boleh menyebabkan mikroorganisma membiak dalam makanan anda. Jika anda mula berasa sakit perut beberapa jam selepas anda makan, menikmati roti bakar terbakar. Roti bakar bakaran adalah arang diaktifkan yang bertindak seperti span meresap dan meneutralkan racun dalam perut dan usus anda.

6. Kesesakan. Setiap kali anda rasa seperti kepala anda adalah sedikit terlalu berat, yang mungkin bermakna anda boleh mengalami kesesakan. Mukus boleh membuat dalam mana-mana rongga sistem pernafasan, sama ada sinus anda, lapisan saluran pernafasan anda, atau paru-paru anda. Anda sentiasa boleh menggunakan wap sapu ubat di atas dada anda untuk membantu melegakan kesesakan, jadi anda boleh bernafas lebih mudah. Wap juga cara yang baik untuk melegakan kesesakan. Hanya mendidih periuk air dan campuran satu sudu teh sapu wap. Lean atas periuk dengan kepala anda kira-kira 10 inci dari stim. Gunakan tuala di atas kepala anda untuk memerangkap wap untuk penyedutan maksimum.

7. otot Sore. Sakit otot adalah biasa selepas senaman yang keras. Walau bagaimanapun, kemuncak pengalaman yang menyakitkan ini tidak menunjukkan selepas sesi anda tetapi selepas satu atau dua hari. Menurut Declan Connolly, PhD, profesor sains senaman di Universiti Vermont, "Minum sebotol jus ceri tart membantu tubuh kita dalam membaikpulih sakit otot." Jus ini mengandungi antioksida dan anti-radang yang membaiki tisu kerosakan daripada otot terkoyak dari mengangkat berat berat.

Ia tidak sentiasa memerlukan alat terkini atau pakar untuk mendapatkan perkara yang dilakukan dengan betul. Kadang-kadang, ia hanya memerlukan sedikit kepintaran dan maklumat yang tepat untuk menjadi penyokong kepada diri sendiri dan keluarga anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar