Rabu, 04 November 2015

Peranan Aromaterapi Detoksifikasi

Peranan Aromaterapi Detoksifikasi

Hari-hari ini, rakyat hidup dalam dunia di mana terdapat sejumlah besar bahan pencemar yang boleh memberi kesan kepada badan secara negatif. Sebagai contoh, air minuman mungkin mengandungi klorin dan makanan yang mungkin mempunyai bahan yang boleh membawa kepada pengeluaran toksin dalam badan. Banyak perkara dalam persekitaran yang boleh menghasilkan toksin badan yang membawa kepada penyakit. Dalam kes seperti ini, Aromaterapi adalah pilihan penyembuhan yang hebat.

Aromatherapy - Definisi
Aromaterapi berasal dari Perancis istilah "aromatherapie" berasal dari dua perkataan: aroma dan terapi. Ia mempunyai Latin dan asal-usul Yunani. Bagi orang-orang Yunani, perkataan "aroma" boleh dirujuk kepada herba manis, rempah perasa atau rempah manis. Istilah lain "therapeuin" bermaksud untuk menyembuhkan atau menghadiri perubatan.

Bagi orang Latin, perkataan "aroma" ertinya bau manis manakala "Therapia" boleh diterjemahkan kepada "rawatan perubatan" yang kemudian dikenali sebagai terapi. Dengan asal-usul perkataan atau etimologi, anda boleh dengan mudah membuat kesimpulan bahawa Aromaterapi adalah penggunaan bau manis atau wangian untuk memberikan rawatan perubatan kepada pelbagai penyakit.

Aromaterapi dan Detoksifikasi
Toksin boleh wujud dari mana-mana, jadi ia adalah sangat penting bahawa anda menyahtoksik badan secara kerap yang mungkin untuk menjalani kehidupan yang lebih sihat. Mujurlah, terdapat banyak cara untuk mendetoksifikasi badan seperti minum banyak air bersih bagi membantu buah pinggang dan hati dalam toksin perkumuhan. Toksin juga boleh dihapuskan dengan bersenam sekerap mungkin kerana bahan-bahan ini boleh dihapuskan peluh palung.

Menariknya, Aromaterapi juga cara yang baik untuk menghilangkan toksin. Ia adalah satu kaedah yang boleh dipercayai yang menggunakan minyak pati yang datang dari pokok renek, tumbuh-tumbuhan dan bahan organik lain untuk membersihkan badan dan membawa kepada keadaan yang sihat menjadi. Minyak pati merangsang pengeluaran hormon yang bertanggungjawab untuk membersihkan badan.

Kaedah aromaterapi
Terdapat pelbagai cara untuk menggunakan minyak pati untuk mengusir toksin badan. Dua daripada cara yang paling biasa termasuk yang berikut:

* Urut
* Penyedutan

Minyak ini dibuat dari bahan-bahan khas yang boleh mempengaruhi keadaan seseorang fikiran. Apabila molekul bau melalui badan melalui sama ada cara, ini pergi terus ke sistem saraf dan merangsang hipotalamus. Mewariskan otak memainkan peranan yang besar dalam pengeluaran hormon. Sebaliknya, sistem mengeluarkan hormon yang mempengaruhi, mood, metabolisme, penghadaman, memandu seksual tahap tekanan dan fungsi tubuh yang lain. Ia berfungsi cara yang hampir sama apabila menggunakan minyak pati untuk urut. Minyak diserap oleh kulit dan pergi ke dalam aliran darah. Dalam masa beberapa jam, badan boleh detoxified dengan menggunakan Aromaterapi sebagai rawatan alternatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar