Rabu, 04 November 2015

Big Surprise kulit daripada Spice India

Big Surprise kulit daripada Spice India

Jika anda suka kulit anda dan menikmati masakan India ia bukan satu kebetulan bahawa anda sedang membaca ini. Mari kita bercakap tentang satu ramuan rakyat India yang anda boleh membiasakan diri dengan sebagai rempah super.

Kunyit (atau Latin: Curcuma longa) - komponen penting bukan sahaja di spicing sehingga hidangan kari yang hebat anda, tetapi juga dalam menambah antioksidan yang kuat serta fungsi-fungsi anti-radang dengan mana-mana diet.

Penyelidikan di Barat telah pergi setakat ini bahawa pada masa kini kita sudah biasa dengan segala-galanya dari warna gelap kuning (yang diberikan oleh curcumin) potensinya merawat. Walaupun, orang Timur telah lama menggunakan kunyit sahaja dalam bidang perubatan.

Ini "berkuasa" renek saka telah mungkin berasal dari selatan / Asia tenggara, barat India.

Apa yang lebih, dalam satu lepas ia telah dasarnya berfungsi sebagai pewarna dan kemudian menjadi rempah a. Kedua-dua perubatan Ayurveda dan Cina telah menggunakan tumbuhan sebelum untuk merawat proses radang, penyakit pencernaan.

Kelebihan penjagaan kulit

Mari kita cuba untuk menghitung beberapa kelebihan penjagaan kulit kunyit. Antaranya kita lihat:

rawatan berpotensi (noda jerawat, bintik-bintik hitam, bintik hitam, pigmentasi hyper, kegatalan kulit seperti psoriasis dan ekzema) itu;
kemampuannya penyembuhan (tiada kulit kering, anti-penuaan, meningkatkan keanjalan kulit).
Selain itu, kunyit yang cerah-cerah juga merupakan komponen digantikan sunblocks. Malah, curcuma longa adalah pembersih muka yang baik dan exfoliant.

Kunyit - kejutan besar untuk semua jenis kulit

Secara jujur ​​bercakap, kunyit biasa boleh meninggalkan kesan pada kulit anda, manakala kasturi kunyit tulen (Latin: Curcuma aromatica) sebagai tidak mengotorkan membersihkan jerawat, bertindak terhadap pertumbuhan rambut yang tidak diingini dan mencerahkan nada muka. Nasihat saya adalah bahawa anda tidak perlu menggunakannya untuk memasak, tetapi hanya luaran. Sukar untuk mencari di Amerika Syarikat, ia hampir selalu dijual di kedai-kedai India.

Mari kita campurkan pengelupasan muka dan rawatan pembersihan ejen seperti di rumah! Gosok itu terdiri daripada kunyit dan tepung gram (juga kacang kuda atau garbanzo tepung), tetapi jika anda mahu untuk meningkatkan tekstur kulit anda, melembapkan dan meremajakan itu anda juga akan menambah susu dengan asid laktik yang (orang terdedah kepada alahan pada tepung gandum pengganti dengan tepung beras).

Kita mempunyai idea yang bernas untuk kulit anda:

Untuk mengurangkan kedutan dan mencerahkan kulit. Di sini mari kita mengambil susu dan kunyit bercampur bersama-sama untuk kedutan, garis-garis halus. Anda mengambil serbuk kunyit, serbuk beras, susu mentah dan jus tomato membentuk massa homogen dan memburuk-burukkan pada muka (leher) selama setengah jam.
Bersinar muka anda. Mengambil susu ditambah kasturi kunyit. Kunyit sebagai antiseptik juga boleh merawat ekzema, psoriasis, ivy racun.
Terkelupas / menerangi muka. Kacang kuda (beras) tepung, serbuk kunyit diambil dan disimpan ke dalam botol kedap udara. Daripada soya / susu mentah (boleh yogurt) ditambah kepada campuran dan tampal itu dibuat. Campuran bersedia adalah berlumur pada muka hampir selama 10-15 minit.
Berjuang dengan rambut muka yang tidak diingini. Tepung kacang kuda ditambah kasturi kunyit atau apa-apa scrub untuk muka dicampur dengan ia akan membuat wajah anda licin (10-15 minit akan cukup). Gunakan secara teratur dan hasilnya boleh dilihat dalam sebulan.
Sebagai krim malam. Membuat massa homogen dari kunyit, susu dan memburuk-burukkan di muka. Topeng dikeringkan anda meninggalkan pada (mungkin untuk malam penuh). Apabila anda mahu ejen malam tidak begitu kemas, anda menambah pelembap dengan sedikit kunyit di dalamnya (menggunakan cadar lama kerana mungkin ada kesan).
Untuk merawat jerawat. Kunyit adalah agen antiseptik, ia membuang kerengsaan dan kemerahan, mengurangkan keradangan kulit dan perubahan warna. Kami sebagai contoh, boleh membuat teh dengan kunyit dan membantu diri kita untuk mencegah jerawat. Jika anda tidak kekasih teh atau kunyit dalam teh tidak adalah idea yang baik untuk anda, daripada menggunakan air, bijan atau minyak kelapa, memohon kepada kecacatan kulit atau parut jerawat. Satu perkara lagi yang boleh anda lakukan adalah untuk campuran secubit kunyit dan limau (mungkin timun) dan memburuk-burukkan campuran pada muka anda selama kira-kira 10-15 minit.
Sila ambil perhatian! Selepas menggunakan semua scrub mencuci muka anda dengan air suam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar