Rabu, 04 November 2015

An Apple a Day Memastikan Lemak Away? Makan Makanan Seluruh Membantu Berat Badan

An Apple a Day Memastikan Lemak Away? Makan Makanan Seluruh Membantu Berat Badan

Dalam dunia di mana orang ramai boleh mendapatkan hampir apa sahaja dengan serta-merta, kadang-kadang ia adalah sukar untuk mengimbangi diet yang sihat dan menjalankan rejim dengan tuntutan kerjaya dan keluarga. Nasib baik, kesihatan dan berat badan mungkin lebih mudah daripada yang anda fikirkan.

Makan makanan yang kurang diproses, dan banyak lagi makanan keseluruhan yang tidak diganggu dalam apa jua cara, mempunyai lebih daripada biasa vitamin dan mineral faedah anda. Perdagangan dalam makanan makanan segera untuk sayur-sayuran dan buah-buahan bukan sahaja boleh membantu dalam penurunan berat badan, tetapi mereka juga boleh membantu dengan beberapa isu-isu perubatan: seperti jerawat, masalah penghadaman, sakit kepala, dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

Buah-buahan dan sayur-sayuran mempunyai pelbagai manfaat, seperti yang berlaku secara semulajadi serat, vitamin, protein, dan keupayaan untuk menyahtoksik secara semula jadi badan anda. Makanan ini juga berlaku secara semula jadi dalam alam semula jadi, dan ia tidak hairanlah bahawa mereka juga lebih mudah untuk badan untuk dihadam. Jelas sekali, ini bukanlah satu cadangan untuk makan buah-buahan dan sayur-sayuran sahaja, bagaimanapun, jika penurunan berat badan adalah matlamat, buah-buahan dan sayur-sayuran pasti dapat membantu. Cuba perdagangan dalam satu item dari pantri sehari untuk sesuatu yang mudah rosak yang telah dibuat oleh alam semula jadi dan bukan oleh manusia. Anda akan mendapat faedah dalam masa yang singkat.

Sering kali, perkataan 'sihat' disalahgunakan di kedai-kedai runcit hari ini. Dengan membuat makanan di makmal, membuang lemak, dan menambah rasa lebih, banyak makanan yang dibungkus sebagai item penurunan berat badan dan dijual sebagai makanan kesihatan. Makanan kesihatan sebenar tidak terdapat dalam kotak atau peti sejuk, tetapi dalam bahagian hasil. Jika difikirkan makan lebih buah-buahan biasa dan sayur-sayuran membuat anda mahu untuk menikam bola mata anda keluar, mendapatkan kreatif! Cuba menggantikan pasta dengan zucchini dihiris nipis, membuat beberapa variasi salad baru, gunakan balut salad dipenuhi dengan anak ikan veggie kacau. Mempunyai gigi yang manis? Tiada masalah.

Kisar beberapa buah-buahan beku kegemaran anda bersama-sama dengan sedikit madu, dan VoilĂ ! Anda boleh mempunyai pencuci mulut sorbet yang sihat dalam masa yang singkat. Pilihan yang tidak berkesudahan. Dengan cuba gabungan rasa yang berbeza, memakan makanan yang lebih langsung tidak mempunyai kerja rumah. Malah, apabila anda makan lebih daripada mereka, anda akan mula mengidamkan mereka terhadap pilihan diet lama anda. Kesan sampingan yang terbaik mengamalkan tabiat makan yang baru ini? Anda mungkin kehilangan beberapa paun tanpa cuba, dan sekurang-kurangnya, anda akan mendapat manfaat kesihatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar